Blendi is een enthousiaste trainer die zijn sporters met passie de techniek en het samenspelen bijbrengt.

Sinds 2019 heeft de stichting een eigen basketbalclub. Deze is opgericht door Blendi, de oudste zoon van Metush en Nora. Blendi heeft een opleiding gevolgd tot sportinstructeur maar had geen werk. Sporten ligt voor veel arme kinderen niet binnen handbereik en in combinatie met de situatie van Blendi zagen we een kans om zo met nog meer kinderen in contact te komen en tegelijkertijd Blendi te helpen.

We hebben Blendi de mogelijkheid geboden om een plan te schrijven voor een eigen basketbalclub. Hij werd zo enthousiast dat hij in één nacht een plan schreef om een basketbalclub op te zetten in Gjakova. Zo gezegd, zo gedaan. Chaïm zorgt voor financiële steun om o.a. het sportgebouw af te huren en sportkleding en basketballen te kopen. Blendi zorgt voor nieuwe clubleden en verzorgt de lessen, samen met wat basketbalvrienden.

De basketbalclub heeft door Blendi de naam Jeta gekregen. Dit is het Albanese woord voor leven. Er worden inmiddels driemaal per week trainingen gegeven aan in totaal circa 60 kinderen en tieners. Deze trainingen zijn vrij toegankelijk voor jongens en meiden uit Gjakova. Voordat de lessen beginnen worden ze allemaal opgehaald met de bus van Chaïm.