Met een goede opleiding hebben kinderen, tieners en jongvolwassenen een grotere kans op een goede baan. Met een baan hebben ze een gezonde financiële basis om een gezin te starten, te voorzien in de materiële behoeften van hun kinderen en zijn daarmee ook in staat hun kinderen weer een goede opleiding te geven. Zo help je niet één iemand maar bouw je mee aan de ontwikkeling van een heel gezin.

Chaïm heeft al vele tieners en jongvolwassenen geholpen met cursussen Duits en/of Engels, rijbewijzen en universitaire opleidingen. Vooral het leren van de talen Engels en Duits is één van de basiselementen om te kunnen integreren in Europa. Deze talenkennis stelt de studenten ook in staat om via de computer diverse andere cursussen te volgen vanuit hun huis. Jongeren met een rijbewijs kunnen een baan vinden als taxi- of buschauffeur.

Wij wensen dat ieder kind, met wie we via de basketbalclub of de kidsclub in contact komen, een opleiding kan doen en een baan kan vinden. Helpt u daarbij mee?

Voor Lyra (uiterst links), Medina (2e van links) Blerta (meest rechts) zijn we een inzameling gestart. Ze zijn 17 jaar, ze wonen afgelegen en zijn niet in de gelegenheid naar school te gaan. De buskosten, kosten voor boeken en schoolgeld kunnen ze niet opbrengen. Door ze te stimuleren naar school te gaan ontwikkelen ze zich en door een vak te leren worden ze interessant voor de arbeidsmarkt. Stichting Chaim vindt het belangrijk om vooral jonge meiden te ondersteunen met onderwijs.

Voor deze meiden zoeken we nog sponsors, we hebben ongeveer 75 Euro per persoon per maand nodig. Helpt u mee?