Visie Chaïm

Ondersteunen vanuit persoonlijke relaties

Structurele ondersteuning en opbouw van mensen kan uiteindelijk vooral vanuit betrouwbare mensen ter plaatse, lokale organisaties en kerkelijke gemeenschappen worden geboden. Onze visie is om deze mensen en organisaties te ondersteunen in hun werk en door met hen samen te werken om mensen in nood te helpen.

Een lokaal team

Dit doen we in de praktijk met lokale veldwerkers, Metush en Nora Kaja en hun gezin. Zij kennen de mensen persoonlijk en hun noden. Zij onderhouden vriendschaprelaties met tal van gezinnen en runnen verschillende kinderclubs in Gjakova en omgeving. Onder toezicht van onze lokale werkers is de basketbalclub Jeta ontstaan waar wekelijks tientallen kinderen uit de armste gezinnen komen sporten onder semi-professionele begeleiding. Voor de uitvoering van meerjarige structurele projecten is een lokale zusterorganisatie opgericht (NGO) met een lokaal bestuur, die zelfstandig en onafhankelijk functioneert